2012-04-04ОФІЦІЙНО

Апостольська Столиця затвердила літургійні практики «Неокатехуменальної Дороги»

Під час зустрічі Папи Венедикта XVI з 7-ма тисячами учасників «Неокатехуменальної Дороги», яка 20 січня 2012 р. пройшла в залі Павла VI у Ватикані, відбулося затвердження літургійних практик, якими позначений згаданий шлях християнського втаємничення. Цим актом, довершеним після п’ятнадцятирічного вивчення питання Конгрегацією Божественного Культу та Дисципліни Святих Тайн, завершується затвердження «Неокатехуменальної дороги». Так, 2008 року Апостольська Столиця затвердила кінцеву версію Статуту, а 2011– «Катехитичний провідник Неокатехуменальної дороги».

Під час аудієнції Святіший Отець поблагословив 17 нових місійних осередків, 12 з яких – в Європі, 4 – в Америці та 1 в Африці. Так звані “missio ad gentes” – це спільноти, які складаються з священика та трьох-чотирьох багатодітних сімей, які, з доручення місцевого єпископа, виконують євангелізаційне служіння в нехристиянських або дехристиянізованих середовищах. Крім того, нові родини були скеровані до вже існуючих місій, зокрема, в Україну. Таким чином, кількість “missio ad gentes”, які Венедикт XVI поблагословив під час свого понтифікату, сягає 57-ми.

Святіший отець звернувся до 7-ми тисячної аудиторії з такими словами: «За минулі десятиліття ви засвідчили свою цілковиту вірність справі проголошення Євангелія воскреслого Христа – часто не дивлячись на особисте та матеріальне благополуччя … Нести Христа людству та приводити людство до Христа – в цьому сутність трудів євангелізації. Ви досягаєте цього, крокуючи Дорогою, яка допомагає тим хто вже був охрещеним, заново відкрити красу життя у вірі, радість бути християнином… Ми знаємо, що часто це непросто. Одні з вас опиняться в місцях, де необхідно перше проголошення Євангелія – місії «аd gentes». Інші вирушать в землі, які, хоча і знали Христа, стали байдужими до віри, туди, де секуляризація затьмила відчутність Бога та християнські цінності. Нехай ваші вірність та свідоцтво стануться закваскою, яка – терпеливо, своєчасно, і з «sensus Ecclesiae» - допоможуть цьому тісту «виростати».

Під час аудієнції також було оголошено публікацію декрета, який затверджує богослужебне послідування, яке в свою чергу міститься в «Катехитичному провідникові» Неокатехуменальної Дороги.
Коментуючи цей декрет, Папа відмітив, що хоча ці послідування «не являються строго літургійними», вони «представляють собою частину дороги виростання у вірі. Це ще одне свідоцтво того, що Церква супроводжує вас з увагою і терпеливою проникністю, що вона усвідомлює ваше багатство, але одночасно звертає увагу на сопричастя і згоду всього«Corpus Ecclesiae»(Тіла Церкви)».

«Саме для того, щоб допомагати відновленню багатств таїнственного життя серед людей, які віддалилися від Церкви або не дістали належного виховання, члени Неокатехуменальної Дороги можуть здійснювати недільну Євхаристію в малих спільнотах. При цьому слідуючи цій Дорозі, важливо не відділяти себе від парафіяльної спільноти, особливо в священнопразнуванні Євхаристії, яка воістину являється місцем загального єднання, де Господь приймає всіх нас, які перебуваємо в різній степені духовної зрілості, і об’єднує нас в єдинім Хлібі, який чинить нас одним тілом».

Текст декрета, опублікованого 20 січня, говорить:

«Декретом від 11 травня 2008 року Папська рада у справах мирян остаточно затверджує статут Неокатехуменальної Дороги. Після належних консультацій з Конгрегацією віровчення, декретом від 26 грудня 2010 року, Рада дала згоду на публікацію «Катехитичного провідника» як дійсного і обов’язкового інструмента катехизації Неокатехуменальної Дороги.

Тепер, у відповідності зі статтями 131 та 133 § 1 та 2 Апостольської конституції «Pastor Bonus» Римської курії, Папська рада у справах мирян, отримавши «Nulla Osta»  Конгрегації богослужінь і таїнств, дарує схвалення тих богослужбових послідувань, які містяться у «Катехитичному провідникові» Неокатехуменальної дороги та не підпадають по своїй природі під вказівки, які містяться в літургійних книгах Церкви».

В Україні перші неокатехуменальні спільноти з’явились на початку 90-х років ХХ ст. Вони діють, зокрема, у Києві, Вінниці, Львові, Житомирі, Хмельницькому, Рівному і Дніпродзержинську. В столиці України також діє семінарія «Redemptoris Mater», яка готує душпастирів-місіонерів.

В нашому краї, в Мукачівській греко-католицькій єпархії та Мукачівській римсько-католицькій дієцезії,  також присутні неокатехуменальні спільноти, які діють в Ужгороді та Мукачеві. На жаль, є люди, які протидіють Дорозі, напевно, через свою неосвіченість, бо інститут катехуменату, як посвячення та введення до християнства, існує з самого початку та розвитку Церкви. На сьогоднішній день Церква в такий спосіб відроджує, можемо сказати, воцерковлення тих, які були хрещені, та з тих чи інших причин не були впроваджені до християнства.  

За матеріалами Радіо Ватикан (www.radiovaticana.org)