2008-07-06МОЛОДЬ

Проповідь Його Блаженства Йоахима кардинала Майснера, архієпископа Кьольна (Німеччина)

Шановна молодь!

1. Введення

Ісус Христос як Боголюдина не впав дорослою і зрілою людиною з неба, але був як і всі ми – як дитина народився і був молодою людиною, яка виконувала волю Небесного Отця. Він надав молодості велике Боже значення й мету. Молоді роки не є тільки випробовувальним періодом, що передує дорослому життю. Життя, любов, страждання і невдачі…є тут не як тільки випробовування, але сприймається з усією серйозністю. Молоді роки не є подібними до хаотичного хитання. Тут я повністю відповідальний за моє дальше життя, яким воно буде і як я його реалізую. Бог сприймає вас серйозно, і він не грається з вами. Бог є відкритий для світу і Богу потрібні сміливі!


В історії спасіння Бог змінював людей до кращого й позитивного і через молодих людей, і через старших людей. Зовсім юною Марія згодилась прийняти участь у ділі спасіння павшого людства через вочеловічення Месії, щоб наш світ став кращим і добрішим. Також старенький Авраам був готовий навіть пожертвувати своїм сином, щоб своєю вірою і послухом приблизити і відкрити дорогу для Приходу Христа.

Коли старенький і хворий Святіший Отець Іван Павло II і сьогоднішній Святіший Отець Бенедикт XVI зустрічалися з мільйонами молодих людей з усього світу на всесвітніх днях молоді, ця картина стає більш виразною і зрозумілою: Бог змінює світ до кращого і через молодих людей, і через старших людей, тоді і сьогодні. І в цьому немає в світі ніякого порівняння. Наш Господь залишив, дав для життя молодих християн, так би мовити, три опори, що їх укріплюють, а саме: мужність, участь і підтримку Божу.

2. Мужність (сміливість) є першим і важливим пунктом молодого християнина


Своє найбільше діяння для людства Бог зробив через одну молоду людину – Марію.
Бог потребує для своїх планів для добра світу сміливих, що не бояться ризику, людей. І це є молоді люди. Завжди, коли жінка стає матір’ю, йдеться про відновлення людства, так би мовити людина повторюється. Коли Марія стала матір’ю, людство не тільки відновилось, але й отримало новий старт. Її дитиною є Бог і людиною одночасно. Там, де молода людина з Богом співдіє, буде вона зрілою і буде зростати як Марія понад саму себе, тобто не зупинятиметься на досягнутому і не боятиметься своїх меж.

Можна порівняти спортсмена при стрибках з жердиною – і тут доводиться переборювати страх і себе самого. Людина може перебороти себе і свої межі, якщо вона сконцентрується на чомусь вищому, ніж на собі, а саме на Богові. За хороші показники молода людина сприймає більш охоче такий комплімент: „Ти перевершив себе самого”. Хто вірить в Бога, той перевершує себе безкінечно.
Бог є важливою підтримкою. Він є дійсною підтримкою. Наприклад, він каже до Марії, що вона стане Матір’ю Божою. Для неї це була велика несподіванка. Але Бог не тільки зміцнює людину. Він дає їй цю мужність: „Сила Всевишнього огорне тебе” (Лк1,35). Для Бога немає нічого неможливого. Але хто вірить в Нього ще?

Це є перевага і привілей для молодих людей. Часто дорослі здаються менш здатними для цього. Та малодушні не є придатні до Царства Божого. Бог потребує вас як молодих людей, яких він дійсно може потребувати, як Марію.

3. Участь є другим пунктом у способі життя молодого християнина


Бути учасником, брати активну участь у Божественному Плані (тобто бути відкритим для Нього) є по-справжньому важливим визначенням для життя молодої людини. Я згадую про одного юнака з Євангелії в епізоді про чудесне умноження хлібів: п’ять тисяч голодних дорослих людей слідують за Ісусом Христом до пустелі. Вони були чудесно накормлені 5-ма маленькими хлібами, причому надлишок був такий великий, що ледве помістився в 12-ох кошиках. Тут Господь Ісус Христос співпрацює з одною молодою людиною, молодим юнаком. Як каже Євангеліє від Івана, цей молодий юнак був єдиний серед 5-тисячної юрби дорослих, що мав 5 невеличких хлібів у сумці, і який слідував за Спасителем у пустелю. Коли Господь зауважив, що є цей молодий юнак з цим невеличким запасом хлібів, апостоли відповіли Йому: „Але що то на безліч таку ?”. Вони мали сумнів у цьому. Та Господь думав по-іншому. І незначна, непримітна фігура стає вирішальною в цій сцені. Ісус кличе до себе цю молоду людину, яка з готовністю дає Господу свої останні хліби без жалю. Тут молода людина проявляє свою співучасть і солідарність, хоча і залишається з пустою сумкою. Багато дорослих були нагодовані з цих хлібів цього молодого юнака через чудесне умноження хлібів нашим Спасителем.

Дана сцена має певний зміст, а саме: перебуваючи в Бозі, не зважаючи на наші обмежені можливості і здатності, можна ситуацію і світ позитивно поміняти. Євангеліє не каже, що це була одноразова подія, вона спрямована і на наше сьогодення. Також є і сьогодні молоді дівчата і хлопці, ті які є і хочуть бути відкритими вірними Богові. Бог бере вас до уваги, шановна молодь. Бог потребує вас і відкривається вам! Не думайте вузько про вашу роль і ваше покликання у Церкві.

4. Підтримка Божа

Бог не обіцяє і не гарантує легкого і безтурботного життя молодій людині, навіть якщо вона слідує за ним і вірить в нього, але пропонує їй свій захист і підтримку. В одній німецькій молитві для молодих людей звучать такі слова: „Дозволь мені вистояти, де шторм віє, не будь надто лагідним до мене”. Євангеліст Марко розповідає про молодого юнака, можливо про себе самого, бо жоден інший євангеліст не описує дану подію. Цей молодий юнак разом з Господом та іншими апостолами пішли до Гетсиманського саду. Там був Спаситель схоплений. Учні залишили його і повтікали. Цей молодий юнак єдиний з усіх залишився, та стража вбачала в ньому одного із учнів Ісуса і хотіла так само як і Спасителя схопити, „але він одяг покинувши, утік нагий”. Ісус залишився сам серед ворогів. Цю подію ми чуємо часто у церкві. Як часто Ісус був один залишений своїми друзями.

Деякі кажуть: „Ісус – так, але Церква – ні!” Забуваючи, що Церква є Тілом Христовим. „Люби Господа Бога свого всім серцем своїм, і всією душею своєю, і всією своєю думкою”. (Мт 22,37) і саме віра в „усього” Христа, а не в якусь „половинку” чи „частинку”. Не половинчастість, але цілісність повинна бути ключовим словом серед молодих християн.

Один невіруючий німецький письменник так описує свій шлях до безвір’я: „По мірі того, як я відходив від Церкви, втрачав я і Ісуса Христа. І як я Христа втратив, вмер для мене повністю і Бог”. Якщо ми любимо Христа, любимо ми і Церкву.

Не дивлячись, що Марко проявив себе при ув’язнені Ісуса як боягуз, трохи пізніше при місійній праці став біографом Спасителя. Він написав одне Євангеліє, яке було назване його ім’ям – Євангеліє від Марка. Проявімо і ми ревність за прикладом святого Марка, наслідуючи його у покаянні і в прояві нашої віри в нашому житті перед світом. Бог охоче підтримає нас у цьому. Молода людина не повинна боятися шукати підтримки і захисту в Бога. Це допоможе зробити наше життя кращим і більш повноцінним. Амінь.